Değer Üretecek Konulara Odaklanmak

 

Bugün bir hata yaptım. Yanlış iletişimi, yanlış iletişimle devam ettirdim. Bir yönetici olarak acele davranmamam gerekiyordu. Eskiler bunu "teenni" olarak isimlendiriyorlar. (Dedem rahmetli çok kullanırdı bu kelimeyi.)

Sonrasında, ilgili ekip arkadaşlarım ve mevkidaşımla görüşerek özür diledim. 

Malumunuz, özür dilemek egomuz açısından pek kolay bir şey değil... Neyse ki sabahleyin Psikolog Robert Frager'e ait bir cümle okumuştum: "Kalplerimizin Allah'ın evi olduğunu bir hatırlayabilsek, dönüşmek o kadar kolaylaşacak ki..." Bu cümleyi hatırlamak yanlışımı düzeltmeme vesile oldu işin açıkçası.

Süreci tetikleyen temel unsura gelirsek: Bir hadise yaşandığında genellikle insanlar hakkında konuşarak eleştirmeye ve çözüm bulmaya çalışıyoruz.. Bu da bizi bir nevi açmaza düşürüyor. Halbuki sorunlar çoğunlukla süreçlerdeki gri bölgelerden kaynaklanıyor.

Dolayısıyla kendime hatırlatma mahiyetinde "İnsanların iyiliklerini ve başarılarını takdir edelim; süreçlerin sorunlarını analiz edip iyileştirelim." yazısını yazıp odamdaki masanın üstüne görseldeki gibi yerleştirdim.

Evet, kişilerin olumsuz yönlerine dair konuşmak bize bir şey katmıyor. Ama değer üretecek konulara odaklanmak bize pek çok şey kazandırıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yönetim Üzerine Tavsiye Kitaplar

Aziz Nesin’in, Gürültücü Komşusuna Yazdığı Mektup

Liderlik Takımları Neden Başarısız Olur?